Wioska Troglodytów i zamek w Saumur

Dolina Loary – królestwo zamków i bastion francuskiej kultury, historii i natury. A przede wszystkim wszystkiego, co szlacheckie lecz niekoniecznie szlachetne. Wjeżdżamy w tą krainę od zachodu i zaczynamy jej odkrywanie od zamku w Saumur i wioski Troglodytów!

Wioska Troglodytów

Po relaksie i ostrygach w La Rochelle nadszedł czas na zwiedzanie zamków wzdłuż Doliny Loary. Zaczynamy od wioski Troglodytów w Rochemenier – tak, to ludzie mieszkający pod ziemią. Wioska jest osadą rozłożoną wokół dużej rozpadliny, a domostwa to wydrążone w piaskowej skale jaskinie. Praktyczne i proste rozwiązanie zapewniające bezpieczeństwo, stałą temperaturę i komfort. A i rozbudowa nie była problemem – gdy rodziło się dziecko nowy pokój wystarczyło „wydrapać” w ścianie. Całość pełna jest zdjęć, artefaktów z minionej epoki i pozostałości po gospodarstwach. Troglodytów już to jednak nie ma, ostatni opuścili swe domostwa dopiero na początku XX wieku. Po obiekcie oprowadza uprzejma obsługa. Ciekawe miejsce do zwiedzenia i dla dorosłych i dla rodzin z dziećmi.

Saumur

Z podziemnego miasteczka udaliśmy się w kierunku zamku Saumur. Nie mieliśmy nastroju na zwiedzanie komnat, stąd odpoczęliśmy na zielonym wzgórzu przy zamku podziwiając widoki. Z ciekawostek, w miejscowości Saumur urodziła się słynna projektantka Coco Chanel.

Choć marka znana, to nie jej Saumur zawdzięcza sławę, lecz kawalerii. W mieście tym od wieków istnieje Szkoła Kawalerii, gdzie niegdyś szkolono oficerów i konie, a dziś organizuje się głównie pokazy „wojskowej jazdy figurowej” –  Cadre Noir. Poza tym w mieście znajduje się muzeum wojskowe.

Po zwiedzeniu miasta wyruszyliśmy w kierunku kolejnego punktu – opactwa w Fontevraud. Po drodze znaleźliśmy kemping dla aktywnych, na którym o 9 rano już prawie nikogo nie było. Tam też po raz pierwszy zagraliśmy w Dominiona (wersję podstawową i rozszerzenie – czytaj dwa spore pudełka z kartami do gry), którego zabraliśmy w podróż z nadzieją na częste rozgrywki.

Więcej o zwiedzaniu Doliny Loary tutaj.

Wioska Troglodytów: www.troglodyte.info (strona również w wersji ENG)