Polska

Nasze małe wycieczki i wyprawy po Polsce i okolicach Dolnego Śląska, czy samego Wrocławia

Trochę praktycznych uwag i zdjęć z naszych wyprawy i wycieczek.

Wypad z Wrocławia gdzieś w kraj to nasz sposób na weekend. Głównie stawiamy na góry, ale w okolicy jest też sporo zamków, pałaców i miejsc na rower. Wycieczki po Polsce to dla nas odskocznia od codzienności i tańsza alternatywa dla dalekich podróży. Swój kraj też warto przecież odkrywać!

Wpisy i relacje z wycieczek po Polsce

Arboretum Wojsławice – czyli gdzie miło spędzić czas

Czy wizyta w arboretum może być czymś więcej niż spacerem po labiryncie monotonnych alejek między drzewami? Kilka przystanków na ławeczce i  bolący od unoszenia głowy kark? Jak się okazuje –

Biegówki i Jakuszyce okiem żółtodzioba, czyli jak zaczęliśmy biegi narciarskie

Narty – jedno z postanowień noworocznych stało się faktem. Pierwszy weekend stycznia spędziliśmy na zjazdówkach. W drugi za to, z ciekawości, na biegówkach. A

Czekan, sonda i łopata, czyli kurs turystyki zimowej w Tatrach

Ta zima minęła nam pod znakiem gór. Niemalże każdy z weekendów począwszy od grudnia spędziliśmy aktywnie między szczytami, skałami lub na śniegu. A ponieważ apetyt rośnie wraz z kolejnymi kęsami

Śnieżka zimą – wiatr, lód i piękne widoki

Karkonosze na weekend – to hasło przyświeca nam właściwie od początku roku. Zimowy sezon chodzenia po górach zaczęliśmy od Śnieżki i jakoś tak wyszło, że nie mogliśmy sobie odpuścić ponownego jej

Rudawy Janowickie na szybki spacer niebieskim szlakiem

Dwie bliźniacze górki oglądane ze Śnieżki, gdzieś tam na północy to Duży Sokolik i Krzyżna Góra – tworzące północno-zachodnią granicę Rudawskiego Parku Krajobrazowego. Są to też najbardziej

Bieszczady zimą – relaks, śnieg i góry na weekend

Na wypad w Bieszczady zbieraliśmy się już od dawna. Ciągle coś nie pasowało lub wiatr wiał w innym kierunku. Aż w końcu się udało znaleźć czas, by odwiedzić ten zakątek Polski. A ponieważ nasz wyjazd

Pierwszy śnieg – Śnieżka i Karkonosze zimą

Szybki wypad na Śnieżkę wraz z początkiem zimy (grudzień), to dobry pomysł na zapoznanie się z górami w nowych warunkach. Jest to nasza pierwsze wyjście zimowe, więc podchodzimy do Karkonoszy trochę

Przez piekło, czyściec, aż do nieba – czyli Szczeliniec Wielki

Po porannych obowiązkach, sprzątaniu czy zakupach zostało nam pół dnia.  By sobotę nie spisywać za wcześnie na stratny szukamy w głowach i na mapie jakiegoś miejsca, gdzie można pochodzić po

Karkonosze – pętla na Śnieżkę i spacer przez Biały Jar

Karpacz na weekend to niekoniecznie lotniskowiec pod banderą Gołębiewski, tandedny deptak i autostrada na Kopie. Karpacz ma ciągle do zaoferowania to, czego rozpychająca się komercja nie może zepsuć –

Miękina, Wojanowice i Gałów

Krótki wypad na północny zachód Wrocławia. Zamki i pałacowe ruiny w kwietniową, piękną pogodę.

Jesień w Dolinie Baryczy z rowerem

Na wypad do Doliny Baryczy z rowerami mieliśmy chrapkę od dawna. Gdy pogoda wreszcie dopisała i znalazło się trochę więcej czasu wrzuciliśmy rowery do auta i w drogę!